Szczecińskie banki i Policja w trosce o seniorów
Do szczecińskich banków trafiają plakaty i ulotki, które zostały wspólnie ze Związkiem Banków Polskich przygotowane do rozpowszechnienia. To wspólna akacja mająca na celu zapobieganie oszutwom i kradzieżom, których ofiarami najczęściej są seniorzy.
Do szczecińskich banków trafiają plakaty i ulotki, które zostały wspólnie ze Związkiem Banków Polskich przygotowane do rozpowszechnienia. To wspólna akacja mająca na celu zapobieganie oszutwom i kradzieżom, których ofiarami najczęściej są seniorzy.
Owocem spotkania szczecińskiej Policji i przedstawicieli banków było powstanie materiałów profilaktycznych, których celem jest ostrzeganie seniorów przed zagrożeniami ze strony przestępców.
Od dłuższego czasu przez Komendę Miejską Policji w Szczecinie realizowana jest profilaktyka skierowana do seniorów. Są to częste spotkania w DPS-ach, Stowarzyszeniach, Związkach, Klubach, Akademiach, które skupiają osoby powyżej 60 roku życia. One są bowiem narażone najczęściej na oszustwa metoda "na wnuczka", "policjanta" i kradzieże przez osoby podające się za pracownika z "gazowni", "wodociągów" itd.
Dzięki ostrzeżeniom osoby starsze są coraz bardziej czujne i nie dają się oszukać. Przestępcy jednka nadal ponawiają swoje próby dlatego też:
Policja po raz kolejny przypomina:
- zawsze kierujmy się zasadą " ograniczonego zaufania",
- w przypadku prośby o nagłą pożyczkę poprośmy o osobisty kontakt z osobą podającą się z naszego krewnego,
- skontaktujmy się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji , która miała być powodem pożyczki,
- pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję,
- ostrzegajmy seniorów i mówmy im, co należy robić w takich sytuacjach,
- zaś przy próbie podszywania się pod funkcjonariuszy - natychmiast należy skontaktować się z najbliższą jednostką policji,
- pamiętajmy, że Policjanci nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych ! Żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę.
- zawsze upewnijmy się, że w prawidłowy sposób rozłączyliśmy rozmowę z naszym rzekomym krewnym, który potrzebuje pomocy. Dopiero jak będziemy pewni, że rozmowa jest całkowicie zakończona a w słuchawce słychać poprawny sygnał rozłączenia ( najlepiej odczekać jeszcze dla bezpieczeństwa 2- 3 minuty) i dopiero wtedy można wybrać kolejny numer np. na policję.