Aktualności SEiRP

Trójmiasto w trzy dni

W piątek 14 czerwca 2019r członkowie kół SEiRP z Drawska Pomorskiego i Łobza we wczesnych godzinach porannych wyruszyli w pierwszą w obecnej kadencji wspólną trzydniową wycieczkę autokarową do Gdańska i okolic.

Pierwszą przerwę dla rozprostowania kości poświęciliśmy na zwiedzanie Zamku w Malborku. Zamek ten zwiedzaliśmy wspólnie z przewodnikiem, który podczas wycieczki opowiadał i oprowadzał nas po ciekawych i interesujących miejscach w zamku. Z Malborka udaliśmy się pod Pomniku Obrońców Wybrzeża – czyli : (pomnik w Gdańsku na półwyspie Westerplatte, przy wejściu do portu morskiego, na terenie byłej polskiej Wojskowej Składnicy Tranzytowej. Pomnik w formie kopca z monumentem o wysokości 25 metrów, upamiętnia polskich obrońców Wybrzeża we wrześniu 1939). Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy zakwaterowaniem oraz obiadokolacją w Gdańsku w Dworku Pani Walewskiej.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wyśmienitego śniadania po czym wyruszyliśmy  wspólnie z przewodnikiem na  podbój Oliwy, gdzie zwiedziliśmy przepiękny i barwny Ogród oraz nie mniej imponującą Katedrę, w której na żywo wysłuchaliśmy koncertu organowego. Następnie przystąpiliśmy do zwiedzania Starego Miasta w Gdańsku gdzie oczywiście poza barwnymi i urokliwymi uliczkami odwiedziliśmy również Bazylikę Mariacką. W Bazylice tej zostali pochowani między innymi: Maciej Płażyński - Marszałek Sejmu RP oraz Paweł Adamowicz – zamordowany w tym roku Prezydent Gdańska.

Tego samego dnia odwiedziliśmy jeszcze Europejskie Centrum Solidarności oraz Muzeum II Wojny Światowej. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do miejsca zakwaterowania na obiadokolację, po której jeszcze spotkaliśmy się i dzieliliśmy wrażeniami z całego dnia.

W niedzielę rano po obfitym śniadaniu i wykwaterowaniu wyruszyliśmy w ostatni dzień wycieczki odwiedzając między innymi Sopot, a w nim obowiązkowo najsłynniejsze i najdłuższe nad morzem Bałtyckim Molo im. Jana Pawła II o długości ponad 500m oraz dla zaliczenia pełnej korony Trójmiasta zwiedziliśmy również Gdynię, w  której przed drogą powrotną zjedliśmy wyśmienitą rybę.

Podczas drogi powrotnej emeryci zarówno z Łobza jak i z Drawska  jednomyślnie wyrazili wolę i chęć udziału w następnych tego rodzaju wycieczkach. Późnym wieczorem powróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni do swoich domów.