Służba kontraktowa - informacje
Służba kontraktowa to rozwiązanie dotyczące powstania stosunku służbowego kandydatów do służby w Policji w związku z mianowaniem na okres służby kontraktowej, planowanej przede wszystkim w Oddziałach Prewencji Policji w Szczecinie.
Służba kontraktowa skierowana jest między innymi dla:
- kandydatów do służby w Policji posiadających wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
- kandydatów nie posiadających wykształcenia średniego lub średniego branżowego, którzy w toku postępowania kwalifikacyjnego wykażą się posiadaniem specjalistycznych kwalifikacji, uprawnień lub umiejętności pożądanych ze względu na potrzeby kadrowe Policji.
Informacje na temat służby kontraktowej:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym,
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji,
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić,
- kandydat posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt,
- po zawarciu kontraktu policjant zostaje mianowany i skierowany na szkolenie dla policjantów w służbie kontraktowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań.
Postępowanie kwalifikacyjne kandydatów, składa się z następujących etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów,
- test wiedzy,
- test sprawności fizycznej,
- badanie psychologiczne, w tym test psychologiczny,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
- sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
- postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji,
- kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B) ,
- kserokopie książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową,
- dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierające dane o uprzednim zatrudnieniu,
Ankietę bezpieczeństwa osobowego należy złożyć w terminie i miejscu wyznaczonym w toku prowadzonej rekrutacji.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DO SŁUŻBY W POLICJI MOŻNA UZYSKAĆ:
- osobiście w Zespole Doboru i Rezerwy Kadrowej Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie ul. Małopolska 47, pokój nr 2:
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15.30
- w komórkach właściwych w sprawach kadr i szkolenia jednostek Policji województwa zachodniopomorskiego,
- pod numerem telefonu:
47 78 12 000
47 78 11 261
47 78 11 235
47 78 11 253
47 78 11 256
- wysyłając wiadomość e-mail na adres: