Służba kontraktowa

Służba kontraktowa - informacje

Służba kontraktowa to rozwiązanie dotyczące powstania stosunku służbowego kandydatów do służby w Policji w związku z mianowaniem na okres służby kontraktowej, planowanej przede wszystkim w Oddziałach Prewencji Policji w Szczecinie.

Służba kontraktowa skierowana jest między innymi dla:

  • kandydatów do służby w Policji posiadających wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
  • kandydatów nie posiadających wykształcenia średniego lub średniego branżowego, którzy w toku postępowania kwalifikacyjnego wykażą się posiadaniem specjalistycznych kwalifikacji, uprawnień lub umiejętności pożądanych ze względu na potrzeby kadrowe Policji.

Informacje na temat służby kontraktowej:

  • mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym,
  • policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji,
  • kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić,
  • kandydat posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt,
  • po zawarciu kontraktu policjant zostaje mianowany i skierowany na szkolenie dla policjantów w służbie kontraktowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań.

Postępowanie kwalifikacyjne kandydatów, składa się z następujących etapów:

  1. złożenie wymaganych dokumentów,
  2. test wiedzy,
  3. test sprawności fizycznej,
  4. badanie psychologiczne, w tym test psychologiczny,
  5. rozmowa kwalifikacyjna,
  6. ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  7. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  8. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji,
  • kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B) ,
  • kserokopie książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową,
  • dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierające dane o uprzednim zatrudnieniu,

Ankietę bezpieczeństwa osobowego należy złożyć w terminie i miejscu wyznaczonym w toku prowadzonej rekrutacji.

INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DO SŁUŻBY W POLICJI MOŻNA UZYSKAĆ:

  • osobiście w Zespole Doboru i Rezerwy Kadrowej Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie ul. Małopolska 47, pokój nr 2:

od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15.30

  • w komórkach właściwych w sprawach kadr i szkolenia jednostek Policji województwa zachodniopomorskiego,

  • pod numerem telefonu:

47 78 12 000

47 78 11 261

47 78 11 235

47 78 11 253

47 78 11 256

  • wysyłając wiadomość e-mail na adres:

dobor@sc.policja.gov.pl

Powrót na górę strony