Służba kontraktowa

Służba kontraktowa - byli funkcjonariusze

Służba kontraktowa w Policji to możliwość powrotu do służby w szeregach Policji w nowoczesnej i elastycznej formie, dostosowanej do indywidualnych potrzeb oraz umiejętności byłych funkcjonariuszy.

 

Służba kontraktowa realizowana będzie w wybranych jednostkach zachodniopomorskiej Policji.

 

Najważniejsze uregulowania:

  • prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu,
  • emerytura nie zostanie zmniejszona z uwagi na osiąganie dodatkowego przychodu,
  • mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy tj. kontraktu między kandydatem a właściwym przełożonym,
  • kontrakt zawiera się na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić,
  • za służbę otrzymuje się uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami o charakterze stałym, tj. dodatek służbowy, za stopień oraz stażowy,
  • zaszeregowanie nastąpi jedynie w korpusie szeregowych Policji, (z zachowaniem stopnia służbowego),
  • policjantowi w służbie kontraktowej nie będzie przysługiwało m.in. świadczenie za długoletnią służbę po 15 latach służby oraz motywacyjne po osiągnięciu 25 lat służby albo 28 lat i 6 miesięcy, nagroda jubileuszowa czy odprawa.

 

Decydując się ponownie założyć policyjny mundur kandydaci nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe oraz kurs podstawowy zawodowy dla służby kontraktowej.

 

Postępowanie kwalifikacyjne dla byłych funkcjonariuszy, którzy zgłoszą akces ponownego do niej wstąpienia, jeżeli podczas pełnienia służby w Policji uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe:

 

I – przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby:

  1. złożenie wymaganych dokumentów,
  2. rozmowa kwalifikacyjna,
  3. ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  4. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  5. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

II – po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby:

  1. złożenie wymaganych dokumentów,
  2. test sprawności fizycznej,
  3. rozmowa kwalifikacyjna,
  4. ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  5. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  6. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

III – w dniu zwolnienia ze służby w Policji posiadano policyjny stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji :

  1. złożenie wymaganych dokumentów,
  2. rozmowa kwalifikacyjna,
  3. ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  4. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  5. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji,
  • kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B) ,
  • dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierające dane o uprzednim zatrudnieniu,
  • kserokopie książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową,
  • w przypadku posiadania policyjnego stopnia w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji (akt mianowania na stopień).

Ankietę bezpieczeństwa osobowego należy złożyć w terminie i miejscu wyznaczonym w toku prowadzonej rekrutacji.

INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DO SŁUŻBY W POLICJI MOŻNA UZYSKAĆ:

  • osobiście w Zespole Doboru i Rezerwy Kadrowej Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie ul. Małopolska 47, pokój nr 2:

od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15.30

  • w komórkach właściwych w sprawach kadr i szkolenia jednostek Policji województwa zachodniopomorskiego,

  • pod numerem telefonu:

47 78 12 000

47 78 11 261

47 78 11 235

47 78 11 253

47 78 11 256

  • wysyłając wiadomość e-mail na adres:

dobor@sc.policja.gov.pl

Powrót na górę strony